Marokko-motortrip.reismee.nl

1946

1961

beroep

ingenieur, maarmet VUT

Nu net voor een nieuwe baan, dus even tijd.

andere buitenlandse motortochten

Praag, Noorwegen (2x), Dolomieten, Duitsland-Oostenrijk-Tsjechië, Normandië/Bretagne

Limone, Gardameer (1980)

27 maart 2008

afgelegde afstand

8.255 km

beste dag

uit de vele prachtige dagen kies ik 10 maart: Tetouan en Chefchaouen. Twee verrassingen in een mooie omgeving!

De dag waarop we off road door de woestijn met 120 km/u naar de zandduinen van Erg Chebbi reden: super!

slechtste dag

27 maart: plensregen op de terugweg en dat gecombineerd met diarree .. neee

Helemaal met Jes eens, alleen had geen last van buikloop maar had het heeeel koud

favoriete plaats

Chefchaouen: gezellige plaats

Chefchaouen als mooiste stadje, maar Ketama, het roverhol, had ook wel iets speciaals

meeste hoofdpijn

Die Garmin van Peter kiest regelmatig de verkeerde weg en Peter gaat die blindelings ...

De lange terugreis, die wat mij betreft vanaf Meknes eigenlijk al begonnen was

grootste vergissing

• niet gestopt toen we mogelijk Mike passeerden;
  • niet gestopt in Spanje toen er een meisje met vermoedelijk motorpech langs de snelweg stond.

Eens met Jes; intuïtief voelden we dat er iets was met die motorrijder die ons tegemoet kwam; beter naar je intuïtie luisteren

grootste verrassing

Bezoek Tetouan: cultuurshock

Alle aardige mensen die toen we langs scheurden bijna juichend hun duim naar ons op staken

ziekten

motor model

BMW 1200 GS

BMW 1150 GS

bouwjaar, kilometers

2004 - 30.000 (na deze tocht)

2002, 56000 km

accessoires

routerol (voor wegenkaart)

Garmin (heel handig hoor)

bagage type

(vliegtuig)trolley, rugzak

BMW kofferset (3)

zwak punt motor

uitschakelen knipperlicht (met rechterhand), design

Voorrem die soms moeilijk te bedienen was, te zwaar voor bergachtige en zandige off road tracks

sterk punt motor

betrouwbaar, ergonomie, prestaties.

betrouwbaar

storingen motor

lekkage aan remleiding rechts voor.

Voorrem liep iets aan

ongelukken

In Spanje van de weg af geraakt bij haarspeldbocht. Met behulp van enkele passanten motor weer rechtop gekregen. Gelukkig geen letsel of schade.

niets

zelfde motor weer?

wanneer? deze gaat jaren mee!

Lichtere motor voor het betere off road werk (BMW 650?)

advies

• geloof niet alles wat reisgidsen je adviseren
  • gebruik intercom

Als je de kans krijgt om Marokko per motor te doen: grijp die kans!

over je reisgenoot?

(tricky!)

Ik heb Peter natuurlijk beter leren kennen. Er valt goed met hem samen te werken. Samen slapen wat minder, maar dat ligt vast aan mij. Bevalt iets niet, dan kun je dat gewoon tegen hem zeggen, zonder dat dat tot frictie leidt (die rare uitstapjes met z'n gps bv.). We hebben vaak gelachen, de sfeer was goed!

Hoewel we 21 dagen onafgebroken met elkaar hebben gereisd, waren we toch grote delen van de dag ‘alleen' omdat we tijdens het rijden elkaar niet spraken. Ik heb Jes als een rustige, georganiseerde en bovenal plezierige vent leren kennen. Jammer dat we in Marokko niet vaker een biertje konden pakken.

brits@planet.nl

Genoten van jullie reislog. Gelukkig dat Peter weer op pad gaat met the family. Graag ook een reisverslag,of wordt dat bij de borrel op de bakenbergseweg?
Peter en Jes wanneer is de volgende trip die wij kunnen volgen? gr Cornelie

Eddy Schipper. bouwjaar 1957

Mooi verhaal heren! Ben nu in het bezit van een GL 1100 uit 1982. Wil mij dit voorjaar orienteren op een all road! Wel met cardan. Dan zit je al gauw bij BMW. Echter komt Yamaha in juni ook uit met een 1200 met cardanaandrijving! zal zien wat het gaat worden. het hoeft niet nieuw te zijn, een goede 2de hans mag ook. Wil dus ook wat ervaring met langere tochten opdoen. Vriendelijke & sportieve groet, Eddy