Marokko-motortrip.reismee.nl

Dag 20: Le Muret bij Bordeaux (622 / 7064 km)

Vandaag stond de overtocht door de Pyreneeen op het programma. De weersvoorspellingen voor Noord Spanje zagen er niet goed uit. Er was sneeuw voorspeld, en motorrijden door de sneeuw zag ik in het geheel niet zitten en dus zag ik van te voren wel wat op tegen dit stuk van de terugtocht. Jes relativeerde de situatie zoals gebruikelijk weer.. en hij kreeg gelijk.

We vertrokken vanuit Guardalajara met een strak blauwe hemel. Jes kon eindelijk iets van de 2 liter meegebrachte olie kwijt in zijn BMW. Het olieverbruik van beide motoren is geheel tegen de verwachting in eigenlijk miniem op de totale reisafstand.

Het was koud en 's nachts had het net als de nacht ervoor gevroren, dus alles wat warmte gaf hadden we aangetrokken, inclusief rode zakdoeken voor de neus en mond. Eerst een flink stuk snelweg en daarna een doorgaande B-weg. De bergen en wolken kwamen steeds dichterbij...

Pas in de Pyreneeen lag er her en der sneeuw op de bergen waar we doorheen reden, maar de weg was vrij en ook bleef de neerslag redelijk beperkt tot wat regenbuitjes. De grens met Frankrijk ging langzaam omdat we even een stukje route National wilde proberen, dus toen tot na Bayonne maar weer snel op de Peage.

Vlak voordat we wilden stoppen om een hotelletje te zoeken belandden we in een enorme regenbui en vonden we ook een hotel. Helaas blijkt dat onze als waterdicht verkochte kleding/regenpakken, niet waterdicht te zijn. De kleren drogen nu op de kamer voor de verwarming en we hebben nu al echt zin in de trip van morgen:er is onophoudelijke regen voorspeld... Dat wordt dus ijskoud kilometers maken en de verbetering van onze gezondheid die we vandaag hebben meegemaakt zal morgen danig op de proef worden gesteld.

Marian

Ja, Quirine heeft gelijk. Het humeur wordt ook iets minder, maar dat kunnen we wel begrijpen hoor na helemaal nat geregend te zijn. Volgende keer eerst even warm douchen en dan naar huis bellen.
Blijf voorzichtig, de Bakenbergseweg komt steeds dichterbij.

ma/Joke

had je sms-je gestuurd wat erop neer komt dat ik jullie aanraad het wat rustig aan te doen. Na morgen wordt het goed weer, warmer en droog, dus neem geen onnodige risico's voor je gezondheid en het plezier van et rijden (toch??)