Marokko-motortrip.reismee.nl

Dag 18 : Loja bij Granada: nu wel! (333 / 5932 km)

Nu we in Guadalajarazijn hebben we gelukkig wel een goed internetcafe gevonden, als probeerden ze ons hier omstandig uit te leggen dat ze geen koffie schenken. Straks bij de volgende dag meer over vandaag nu iets over dag 18.

Na een ontbijtje op een terrasje in de zon vertrokken we uit Assilah richting Tanger. We reden langs de onstuimige Atlantische oceaan, de wind was heftig bij een strak blauwe hemel. Tanger toch nog maar even ingeweest, maar dat bood tov al het voorgaande in het geheel niets van belang. Gewoon weer een medina met wat winkeltjes, alleen met een beduidend minder aanbod. We erg leuk was dat de weg naar Tanger toe goed schoongemaakt was en er overal vlaggen hingen te wapperen. Dat hadden ze echt niet voor ons hoeven te doen bij het afscheid van Marokko. Langs de route stonden ook enkelehonderden agenten zich te vervelen en toen we een van hen vroegen waarom dat vlaggevertoon, hoorden we dat de koning de volgende (...) dag langs zou komen.

De weg van Tanger naar Ceuta (of in Marrokaans Septa) was mooi. Deels bochtige wegen door de bergen met uitzicht op de straat van Gibraltar en ´de overkant´ Ook een gloednieuw stuk snelweg waar de koning vast een lint ging doorknippen. In Ceuta via de gebruikelijke tijdslurpende administratieve douane handelingen en vooral door de hulp van een inmiddels bevriende hells angel konden we snel passeren. Het kaartje voor de overtocht was opeens 3x zo duur als op de heenreis, maar omdat de boot binnen 10 minuten zou vertrekken konden we geen vergelijkend warenonderzoek uitvoeren.

Overtocht ging voorspoedig. De motoren werden vastgesjord door het bootpersoneel (mocht ook wel voor die 65 euro). Goed gevoel in Algeciras, Europa weer van boord te rijden. Hier kunnen we tenminste weer wat gewoons eten en een biertje uit een glas drinken ipv uit een mok in het geniep. Via de subsnelweg langs de toeristenwaanzin van de Costa´s naar Loja gereden. Loja is een suf plaatsje waar we net voordat we verder wilden rijden toch nog een heel aardig hotel troffen waar we ook konden eten. Omdatlangzamerhandde reis voor osn beiden zijn tol lijkt te gaan eisen, we krijgen allerlei ziekelijke klachten, zijn we vroeg en ijskoud het bed in gedoken. Er was in de hele plaats geen gelegenheid om te internetten.

Marian

Tja, jullie zitten nu bij Granada. Geniet er nog maar even van, niet jakkeren. Even in de zwembroek aan de Costa Blanca misschien? Wees voorzichtig de rest van de reis..... ciao

Aukje, Dwaze Annick, Gekke Maartje

Ei, ei, ei, en we zein zo bleifrei... Pasen! Dit zein al zes eieren voor jullie om te tellen. Als je je niet vertelt, natuurlijk. Vertel eens wat! Zien jullie in Spanje die processies ook, met mensen met bivak-puntmutsen? Leuke afwisseling met de boerka´s.
Over boerkaas gesproken: de boer´nkaas staat al koud hoor! Niet langer abrikozenjam met linksdraaiende gEItenwollen sokken. De kaas houdt het overigens nog even uit hoor, in de koelkast, dus neem de tEId en geniet van de terugtocht. Jes: opa, Tjibbe en Bernhard doen de groeten. Goede rEIs, en tot gauw! EI.

Chris

Ik weet niet of jullie er tijd en zin in hebben maar Granada en directe omgeving is zeer de moeite van het zien waard.
Keel, hand en arm weer hersteld? Geniet nog even en doe het wat rustiger aan. Je kunt nu nog langs plekken gaan waar je anders nooit meer komt. Hou vol.

Ineke

Jammer, geen afstekertje meer naar Albufeira om nog even een dagje strand te pikken? Zijn jullie via Tanger-Tarifa gegaan? Nog de Sierra Nevada op geweest, of zijn jullie niet geïnteresseerd in sneeuw, nu het thuis ook ligt? Recht toe recht aan naar huis nu? Goede reis terug!